המיזם נולד מתוך הבנה שהעולם מתקדם לכיוון בו ארגונים כמעט ולא נבדלים אחד מהשני במוצרים או בשירותים, אלא בעיקר בחוויית השירות והנגישות אשר מתלווה לה. עיצוב חוויית המשתתף נעשה בשתי רמות – מה מצפים שהמשתתף יחווה ברמה המקצועית ומה מצפים שהוא יחווה ברמה השירותית.
חוויית שירות מצוינת מתחילה בהבנה שעובד שמרגיש שהוא מקבל שירות פנימי מעולה, גם אם השירות הוא עבור תפקודו בעבודה, יהיה עובד מרוצה יותר, ומחובר יותר לארגון, לערכיו ולשירותים שהוא מציע. חוויית השירות הפנימי לעובדים משפיעה על שביעות הרצון, על השורות התחתונות וגם על פרמטרים כמו הקטנת היעדרויות, הורדת מתחים ולחצים בעבודה, הגברת ההנאה בעבודה, הורדת רמת הלחץ והשחיקה ועוד.
המיזם הוביל לשינוי תפיסה ארגונית שמתבטא בהמון פרטים קטנים כגון:
במונחי מדדי תוצאה התכנית לליטוש יהלומים הביאה לעלייה בצריכת השירותים הרלוונטיים של משתתפי המרכזים, תוך יצירת חווייה חיובית קוהרנטית בכל נקודות המגע של המשתתף עם ריאן.
תהליך העבודה על המיזם
רוצים לראות איך זה נראה בשטח? לחצו כאן
המיזם פותח בהשתתפות הצוותים: מנהלי מרכזים, מנהלי מרחבים, הנהלה בכירה, וצוותי המרכזים, בסיוע ייעוץ חיצוני.
עצם שימת נושא חוויית משתתף והשפעתה על האפקטיביות של ההתערבות התעסוקתית במרכז מייחד את המיזם, זאת תוך הסתכלות הוליסטית על חוויית עובד והקשר שלה ליכולתו לתמוך בחוויית משתתף חיובית.
חלק מהייחודיות בתוכנית, היא ההבנה שעל מנת ליצור מרחב לחשיבה חדשנית נדרשים 3 תנאים:
רכיב ייחודי נוסף מתבטא במחויבות שלנו כתוכנית להמשיך וללמוד את הנושא בעצמנו תוך כדי תנועה.
אלו המרחבים בהם אנו פועלים לשיפור חווית המשתתף: ניתוח נתונים והסקת מסקנות ותובנות המניעות אותנו לפעולה, עיצוב החוויה (בסיטואציות השונות בהן יש למשתתף ממשק כלשהו עם ריאן אשר מהוות עבורנו הזדמנות לשיפור) וכמובן השקעה רבה בניהול השינוי כפי שהוצג לעיל (יצירת מיינדסט, תרבות ארגונית, שפה וכישורים של מיקוד לקוח).
התוכנית בשלבי סיום הפיילוט שהתקיים בשני מרכזים ברהט ובבאקה אל גרביה ומסתמן כהצלחה משמעותית. במטרתנו ליישם את התוכנית גם במרכזי ריאן נוספים.
התכנית מבוססת על עקרונות עבודה הרלוונטיים לכלל תוכניות התעסוקה ובפרט לתוכניות שנותנות מענה לקהל גדול מאוד.